Skip to main content

Merkevolutie voor dating app Inner Circle

Bob Derksen | Design | 2 minuten lezen
Op basis van de hernieuwde merkstrategie wilde Inner Circle de identiteit verder evolueren en aanscherpen. De nieuwe strategie legt de focus op het serieus nemen van daten met als nieuwe merkbelofte ‘dare to date better’. Deze belofte staat voor de kwaliteit van de dating app, maar ook voor een betere datingervaring door leden uit te dagen zich open te stellen voor een mooie liefdesontmoeting. Dit betekent betere profielen, goed gedrag en geen tijd verspillen aan eindeloos swipen. Dat waren de vertrekpunten voor het aanscherpen van de visuele stijl en merkbeleving.

Vertrouwd vernieuwen

We gingen aan de slag met de belangrijkste componenten van de identiteit zoals: kleurgebruik, vormentaal, typografie, fotografie, illustratiestijl en keken naar een beter toepasbaar designsysteem. Met een aantal conceptrichtingen daagde we Inner Circle uit in het kiezen van de juiste route. We gaven een doorkijk in toepassingen zoals app store visuals, e-mailing, banners en social media stories.

In de oorspronkelijke huisstijl van Inner Circle lag er ruimte voor verbetering in het consistent maken van de vormentaal (wave), kleurgebruik, fotografie en toevoegen van een nieuwe illustratiestijl.

Een nieuw design system met herkenbare elementen en opties voor verschillende toepassingen.

…een fris nieuw kleurenpalet waarbij ‘Daring Blue’ meer geclaimd wordt…

…met als resultaat een herkenbare vernieuwde huisstijl

nl en