Skip to main content

Digihulplijn: nieuw nummer, nieuw jasje

Bob Derksen | Branding | 2 minuten lezen
Beeldbellen, internetbankieren, online boodschappen doen: anno 2021 gaat bijna alles digitaal. Daarom is er de Digihulplijn: een gratis telefoonlijn die antwoord biedt bij alle vragen over digitale services. Today ontwikkelde de complete identiteit voor dit nieuwe 0800-nummer.

In opdracht van het Ministerie van Algemene Zaken ontwikkelde Today een complete identiteit voor de Digihulplijn. Op dit moment bestaan er verschillende nummers, van verschillende oganisaties die mensen kunnen bellen als ze ‘digi’-vragen hebben. Daardoor is het aanbod versplinterd en niet goed te vinden. Het nieuwe 0800 nummer, de Digihulplijn, moet hier verandering in brengen.

Helder en eenduidig

Today hielp met het ontwikkelen van de merkidentiteit, beeldtaal, diverse online en offline middelen, mailings, bannerset, webdesign én begeleidde de fotografie. De opdracht was om de communicatie helder en eenduidig te houden. De Digihulplijn richt zich immers op mensen met een uiteenlopend kennisniveau. Statistisch gezien hebben meer mensen met een lager opleidingsniveau onvoldoende digitale vaardigheden.

Voor alle digitale vragen

De bellijn fungeert als hét centrale nummer waar mensen gratis heen kunnen bellen voor al hun vragen over het werken met digitale devices. Ze mogen dus vragen wat ze willen, waar ze ook advies over willen of in vastlopen. Dat kan dus gaan over beeldbellen, maar ook over apps downloaden of online boodschappen bestellen. Achter de belllijn zitten organisaties met een betrouwbare reputatie; BZK, SeniorWeb, het Ouderenfonds en de bibliotheken.

nl en