Merkidentiteit, webdesign & campagne

Rebranding van de officiële studiekeuzesite

Studiekeuze123 - Today

De opdracht

Today mocht Studiekeuze123 rebranden, met pakkende campagnes en een nieuwe website die beter aansluit bij de behoeften van de doelgroep. Deze website, een initiatief van het ministerie van OCW in samenwerking met studenten en onderwijsinstellingen, helpt toekomstige studenten stap voor stap een nieuwe studie kiezen.

Wat hebben wij gedaan?
  • Design
    Identiteit, visual design, webdesign, fotografie, brand book
  • Activatie
    Campagne, online bannering
  • Erkenning
    3 Lovie Awards - Goud voor 'Best User Experience' en 'Education'. Communicator Award 2019 - Digital Excellence award
Studiekeuze 123 Logo - Today

Frisse beeldtaal

Design bepaalt voor een groot deel hoe de doelgroep een merk beleeft. Voor de nieuwe huisstijl van Studiekeuze123 kozen we voor een intens frisse, turquoise kleur, heldere typografie, volledige iconenset en uitgesproken fotografie. Het logo hebben we gerestyled. De iconische pijl geeft richting bij studiekeuze en is een belangrijk visueel element geworden in de gehele beeldtaal.

Studiekeuze iconen - Today

Fotografische beeldtaal

Voor Studiekeuze123 fotografeerden we de gehele beeldtaal, waardoor er een herkenbare en consistente beeldtaal ontstaat voor zowel online als offline gebruik. Breed inzetbaar voor alle studiekiezers, ouders, decanen en professionals in het onderwijs.

Studiekeuze 123 - Today
Studiekeuze 123 - Today
Studiekeuze 123 - Today

Visuele vertaling studiekeuzetools

Op de website vinden toekomstige studenten verschillende tools die hen helpen bij het maken van een studiekeuze, zoals objectieve informatie, maar ook interessetesten of een oriëntatiemeter. Al deze tools en de verschillende onderwerpen hebben wij een eigen visualisatie gegeven, om ze meer tot leven te brengen.

Studiekeuze 123 wegwijzers - Today

Resultaat: 2 miljoen bezoekers

Dankzij de rebranding en vernieuwde website is het organische verkeer op studiekeuze123.nl met 48% gestegen en weten meer dan 2 miljoen bezoekers per jaar de website te vinden. De website wordt intensief bezicht door studiekiezers, onderwijsinstellingen, studiebegeleiders en decanen.

Studiekeuze 123 tablet - Today
Studiekeuze 123 iphone - Today
Studiekeuze123 iphone - Today
Studiekeuze123 iphone - Today
Studiekeuze 123 skyline - Today
Gert-Jan Bos | Hoofd communicatie Studiekeuze123

"Het opgeleverde beeldmateriaal sluit helemaal aan bij onze doelgroep en wensen. In de usability test onder studiekiezers wordt dit beeld ook bevestigd."

0 stijging in organisch verkeer (YoY)
0 meer unieke bezoekers (YoY)