Stap in en ontdek
- Merkstrategie
- Positionering
- Merkidentiteit
- Communicatiemiddelen
- Campagne middelen
In Het Spoorwegmuseum ontdekken jong en oud hoe de trein de wereld heeft veranderd. Het interactieve museum laat zien hoe de spoorwegen en de samenleving met elkaar verbonden zijn. In de nieuwe merkidentiteit is die verbinding duidelijk terug te vinden.
De uitdaging
Het Spoorwegmuseum is altijd in beweging. Elk jaar zijn er diverse tentoonstellingen, evenementen en campagnes die het museum onder de aandacht wil brengen bij een breed publiek. Omdat de kracht in herkenning zit, is het belangrijk om hier een consistente merkbeleving en identiteit in te scheppen.
Onze rol
We verzamelden inzichten van verschillende belanghebbenden en bezoekers. Op basis daarvan brachten we ambities en uitdagingen in kaart en ontwikkelden we een eenduidig merkkompas dat de basis vormde voor de nieuwe merkidentiteit. De merkidentiteit vormt een duidelijk designsysteem van waaruit alle tentoonstellingen, corporate uitingen en campagnes opgezet kunnen worden.
Ontdekken centraal
Het Spoorwegmuseum is een plek waar je op ontdekking gaat. Die ontdekkingstocht hebben we terug laten komen door letterlijk een opening te creëren naar de spoorwegbeleving. De twee halve cirkels en half ronde vorm komen terug als beeldmerk in het logo en dient als basis voor herkenning in de beeldtaal.
De smaken van het spoor
Eten en drinken in de trein heeft een lange geschiedenis. Denk aan luxe restauratierijtuigen van vroeger, maar ook aan de lauwe kroketjes uit de muur. Voor de tentoonstelling ‘Tosti’s Truffels Treinen’ ontwikkelden we een complete campagne. Dit deden we door de smaken van het spoor een gezicht te geven. De karakters die Today ontwikkelde, zag je overal terug in de tentoonstelling. Zowel in het museum als online.
Expeditie posttrein
Het Spoorwegmuseum vertelt in de tentoonstelling Expeditie Posttrein het verhaal van het vervoer van post per trein. Want hoe kwam vroeger een brief op zijn bestemming? Door middel van illustraties brachten we de campagne tot leven.
"Samen met Today hebben we een merkstrategie traject doorlopen waaruit een nieuwe visuele identiteit is ontstaan. Een inspirerend en ontzettend leuk project om samen aan te gaan."