Skip to main content
Een licht roze achtergrond, met een afbeelding van een blauw oog er over heen.
Een licht roze achtergrond, met aan de linkerkant de tekst: be part of the solution en aan de rechterkant een afbeelding van een blauw oog.

Europese beweging tegen infectieziekten

Ecraid
Services
  • Merkstrategie
  • Merkidentiteit
  • Beeldtaal
  • Webdesign
  • Brandmanual
  • Brand movie
  • Communicatie

Ecraid is wereldwijd het eerste academische netwerk dat onderzoek doet naar (opkomende) infectieziekten. Doordat Europese landen binnen dit netwerk samenwerken, kan er sneller ingegrepen worden als infectieziekten een gevaar vormen voor de volksgezondheid.

De uitdaging

Today kreeg de uitdagende taak om dit nieuwe netwerk als merk te introduceren. Tegelijkertijd moest er binnen het merk ruimte zijn voor de herkenbaarheid van individuele onderzoeksprojecten. Uiteindelijk zou Ecraid een kwaliteitskeurmerk moeten zijn voor klinisch onderzoek naar infectieziekten.

Onze rol

Binnen een complex speelveld de branding ontwikkelen die aansluit bij de academische wereld en de industrie, was onze uitdaging. Uit de merkstrategie kwam naar voren dat Ecraid zich positioneert in ‘the centre of excellence’, als een beweging van gedreven onderzoekers. We gingen aan de slag dit te vertalen naar een overtuigende merkidentiteit die de ambities weerspiegelt van een PAN-Europees onderzoeksnetwerk.

Wide shot van een onderzoeker die achter een microscoop zit.
Close-up shot van een apparaat dat analyses uitvoert.
De brandmovie voor Ecraid
Bord voor Ecraid op een conferentie.
Magazine spread met daarin een infographic over virus activiteit
Het Ecraid logo

Bewegende blobs

Omdat Ecraid een nieuwe beweging is waarin mensen centraal staan, creëerde Today vier bewegende vormen die we blobs noemen. Iedere blob bestaat uit twee onderdelen: de grootste vorm staat vooraan, de kleinste erachter. De grote vorm kan gevuld zijn met een kleur, maar ook met een afbeelding of video. Functioneel maar bovenal menselijk.

Opbouw van de Ecraid blobs uit de huisstijl.
Animatie van een slider op de Ecraid website.
Magazine spread waarop alle locaties van Ecraid kantoren weergegeven worden.
Telefoon waarop de mobiele Ecraid website te zien is.

Online overzicht

De grootse ambities zijn vertaald naar een toegankelijk webdesign. Op de website kan het netwerk op een overzichtelijke manier presenteren welke studies en projecten er lopen en welke resultaten behaald zijn.

Screenshot van de desktop versie van de Ecraid website.
Ecraid banner voor online communicatie.
Screenshot van de mobiele weergave van de Ecraid website.
“De kracht van Today is de combinatie van creativiteit en strategisch denkvermogen. We hebben nu een stevig fundament voor de visuele identiteit, waar we verder op kunnen doorbouwen.”
Claire-Marie Martis | Sr. Communications Manager UMC Utrecht
nl en