

Kiosk is klaar voor elke lezer
- Merkanalyse
- Tone of voice
- Merkidentiteit
- Logo
- Beeldtaal
- Animatie
- Communicatiemiddelen
- Huisstijlhandboek
- Templates
Voor DPG Media ontwikkelden we samen met het interne team de branding voor Kiosk. Het online platform waar lezers abonnementen afsluiten of losse nummers kopen van kranten en magazines in Nederland en België. Met een helder en flexibel designsysteem behoudt elke titel zijn eigen gezicht, maar vormt samen één visuele familie. Zo bedient Kiosk moeiteloos verschillende lezers, binnen één consistente merkervaring.
De uitdaging
Kiosk stond op een kruispunt. De oude visuele stijl voelde vriendelijk, maar ook onvoldoende in staat in te spelen op het huidige medialandschap. De uitdaging? Een identiteit ontwikkelen die het veelzijdige karakter van Kiosk zichtbaar maakt. Flexibel genoeg om alle contentvormen te dragen, uitgesproken genoeg om op te vallen. Een merk dat nieuwsgierigheid prikkelt en verleidt tot ontdekken.
Onze rol
Samen met de Marketing afdeling van DPG Media hebben we het merk opnieuw opgebouwd. In nauwe samenwerking hebben we een breed inzetbaar designsysteem ontwikkeld. We creëerden een visuele taal die meebeweegt met het diverse aanbod, maar altijd de Kiosk-handtekening draagt.


Beeldmerk in beweging
Het beeldmerk van Kiosk draait letterlijk om beweging. Altijd herkenbaar, maar nooit statisch. De vorm speelt, zoekt de ruimte op en past zich aan de context aan. Zo wordt de K een levend symbool voor het altijd veranderende aanbod of doelgroep van DPG Media.






Een designsysteem dat meebeweegt met het aanbod van DPG Media én de lezer.



Beelden die lezen voelbaar maken
De fotografie ademt het dagelijkse leesmoment: ontspannen, herkenbaar en dichtbij. De beelden versterken het lifestyle-karakter van het merk en zetten de lezer centraal.


Volgende case

