Design

Nieuwe dynamische merkidentiteit voor Utrecht Region

Utrecht Region - Today

 

Utrecht Region is één van de snelst groeiende regio’s van Europa op het gebied van werken, wonen en leven. De regio bruist van talent en creëert unieke connecties tussen mensen en concepten. Today mocht dit vatten in een onderscheidende merkidentiteit.

Een dynamische regio als deze vraagt om een dynamische en adaptieve identiteit. Dat hebben we gerealiseerd door het ecosysteem van Utrecht uit te beelden in een grid waarbinnen gespeeld kan worden met de content. Hierin komen een breed kleurenpalet, unieke typografie, sfeer fotografie en iconen samen. Met deze elementen is het makkelijk een ontwerp van bescheiden tot imposant te transformeren en verschillende doelgroepen aan te spreken: van jong en oud tot lokaal en wereldwijd.

Utrecht Region animatie - Today

De missie van de regio Utrecht is om de gezondste regio van Europa te zijn om te wonen, werken en leven. Gezond Stedelijk Leven is een belangrijke propositie en dit thema zie je ook regelmatig terugkomen in de diverse activiteiten. De Europese Commissie heeft de regio Utrecht gerangschikt als de meest concurrerende regio op het Europese continent sinds 2010, met ongeveer 1,2 miljoen inwoners en 8.000.000 banen.

Utrecht Region campagne - Today
Utrecht Region banner - Today
Utrecht Region boek - Today
Utrecht Region - Today
Utrecht Region boek spread - Today

Get connected

De nieuwe identiteit is eenvoudig toepasbaar op verschillende formaten. Van social media tot aan billboards. Ook is Utrecht Region zowel nationaal als internationaal zichtbaar. Zelfs in Taiwan maken ze kennis met Utrecht Region waar o.a. burgemeester Jan van Zanen zijn steentje aan bij draagt.

 

Terug naar nieuwsoverzicht