Design

Rebranding van ruim 500 bioproducten

Terrasana_notenpasta - Today

Het biologische merk TerraSana verruilde de groothandelschappen voor de consumentenmarkt. Een overgang die gepaard ging met een nieuwe strategische koers en de restyling van zo’n 500 unieke verpakkingen. Today heeft daar de afgelopen jaren hard aan gewerkt en is trots op het resultaat.

Om van TerraSana een aansprekend, persoonlijk consumentenmerk te maken, creëerden we een sterke visuele identiteit en toegankelijke tone of voice, die aansluit bij de propositie ‘Positive Eating’. We voerden de rebranding door op alle producten, die we indeelden in gestructureerde categorieën, zoals de notenlijn, de Raw Food lijn en de Japanse lijn.

Terrasana pesto - Today

Het resultaat is een merk met een frisse, eigenzinnige en betrokken uitstraling, met een onderscheidend verpakkingsdesign. Een merk dat heel enthousiast ontvangen wordt door zowel de consument als de specialistische (bio)winkelier. En dat is te zien aan de omzet en verkoopcijfers van het merk. Sommige categorieën laten een bijzonder sterke verkoopstijging zien, zonder dat er iets is veranderd aan het assortiment. Het bewijs dat de restyling heeft bijgedragen aan een stevige marktpositie.

Terrasana identiteit - Today