Campagne

Huisbaasje nieuwe gezicht van Consumentenbond-app

In opdracht van de Consumentenbond bedacht Today het concept van het wakende, alerte en speurende Huisbaasje. Het hondje dat we ontwikkelden is het boegbeeld geworden van alle uitingen van de energiemanager.

Huisbaasje is een buddy die het energieverbuik van consumenten in de gaten houdt. Today verzorgde het concept, de naamgeving, het design voor de app en de campagne van deze nieuwe energiemanager. Met het concept als vertrekpunt heeft Today verschillende middelen ontwikkeld waaronder de animaties en het ontwerp voor de verpakking.

Dit is Huisbaasje

Huisbaasje is een persoonlijk energiemaatje dat gebruikers van de energiemanager persoonlijk advies en inzicht geeft in hun energieverbruik. Hij waakt over hun energieverbruik zonder dat de leverancier meekijkt.

Consumentenbond Huisbaasje illustratie - Today
Consumentenbond Huisbaasje iphone - Today
Consumentenbond Huisbaasje website - Today

App, box en installatieset

Huisbaasje bestaat uit een meetset en een app. De stekkers uit de meetset passen op alle energiemeters en de Huisbaasje-app geeft je inzicht en bespaartips. Zo verlaag je eenvoudig je verbruik. Fijn voor je portemonnee en nog duurzaam ook. Om de app te realiseren hebben we samen gewerkt met Brightin.

Inzicht in opbrengst zonnepanelen

De Huisbaasje app is onlangs vernieuwd met aanvullende features voor zonnepanelen. Huishoudens met zonnepanelen zien nu nog duidelijker wanneer ze stroom afnemen en terugleveren. Today ontwikkelde het design voor de nieuwe weergave van zonne-energie in de app.

 

Huisbaasje_Today
Consumentenbond Huisbaasje product - Today
Consumentenbond Huisbaasje beeldmerk icon - Today
Consumentenbond Huisbaasje raamsticker - Today
Consumentenbond Huisbaasje icon - Today