Design

COMBACTE: internationaal onderzoek krijgt vorm

Combatting - Today

Antibiotica-resistentie terugdringen is een belangrijk focuspunt voor de volksgezondheid. Onder de naam COMBACTE werkt een internationaal netwerk van wetenschappers, ziekenhuizen en farmaceuten daarom aan een nieuw antibioticum. Today werd gevraagd om COMBACTE een gezicht en podium te geven.

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht, dat het onderzoek coördineert, vroeg Today om de merkidentiteit, huisstijl, magazines en overige communicatiemiddelen voor COMBACTE te ontwikkelen. Ook ontwikkelden we een complexe website, die fungeert als online podium, met gevoel van eenheid voor alle betrokkenen die helpen in de zoektocht naar een nieuw medicijn.

 

Combacte website - Today
Combacte website - Today
Combacte iphone - Today

Online doelstellingen

Door middel van een strategische sessies werden alle online doelstellingen en wensen vanuit de doelgroep in kaart gebracht. Voornaamste uitdaging was om het passief betrokken netwerk uit te dagen en te activeren. De website van COMBACTE moet een gevoel van eenheid uitstralen. Aansluitend op het onderzoek is Today een gedetailleerde designfase ingedoken die zeer bepalend is geweest voor de interacties, structuur en vormgeving van de website. Onderzoekers moeten hun eigen dashboard krijgen om per project eenvoudig de laatste updates en voortgangen van het netwerk bij te houden.

Combacte magazine - Today
Combacte magazine - Today
Combacte magazine - Today
Combacte magazine - Today

Magazines

Voor het COMBACTE consortium ontwikkelden we samen met JCM Context een Engelstalig magazine. Een mooie uitgave in 2016 en 2018 met veel ruimte voor beeld, uitgebreide infographics, datavisualisaties, interviews en achtergrondverhalen achter dit netwerk.

 

Terug naar nieuwsoverzicht