
De opdracht
Online marketing moet leuk, speels en vooral niet te ingewikkeld zijn voor ondernemers. Daar gelooft Youvia in. Youvia is de nieuwe, frisse naam waaronder DTG zich na 140 jaar opnieuw positioneert. Vanuit een heldere positionering en duidelijk merkverhaal ontwikkelde Today een krachtige en speelse merkidentiteit voor Youvia, die online is doorvertaald.
Wat hebben wij gedaan?
-
Strategie
Positionering, klantonderzoek, merkverhaal, tone of voice -
Design
Identiteit, illustraties, webdesign, animaties, brand manual, PPT-templates
Een sterk woordmerk
Het logo van Youvia is een uniek woordmerk. De letters hebben afgeronde hoeken en dat vertegenwoordigt het speelse en sympathieke karakter van Youvia. De ‘Y’ heeft een eigenwijze vorm die gebaseerd is op een glimlach. Een knipoog naar het speelse gemak van online marketing.



Een speelse identiteit
De merkbelofte ‘plezier’ vormt het uitgangspunt voor de merkidentiteit. Het haakt in op het gemak om met online marketing aan de slag te gaan. Met een speelse en illustratieve beeldtaal creëerden we situaties waarin ondernemers zich herkennen. Om de illustratieve beeldtaal kracht bij te zetten zijn micro animaties toegepast, zodat de illustraties online tot leven komen.



Primaire vormen
De illustraties worden op speelse wijze afgewisseld door primaire vormen. Door de vormen op verschillende niveaus in te zetten ontstaat er een luchtige uitstraling. De eenvoud hiervan ondersteunt de merkbelofte, ‘Met speels gemak aan de slag met online marketing’.




Digitale oplossingen
‘Jouw bedrijf overal online’ is één van de drijfveren van Youvia. Want online marketing vraagt om digitale oplossingen. De website is ontworpen vanuit een mobile first gedachte. Today hielp Youvia met structuur, UX design, vormgeving en invulling van de website, voor desktop en mobile.



“Today heeft ons uitstekend geholpen bij het ontwikkelen van de visuele identiteit voor Youvia. Van strategiefase tot en met de uitwerking. Onze input/feedback is goed verwerkt tot een krachtig en mooi concept dat precies aansluit bij wat we willen uitstralen”
