
De opdracht
Een strategie, merknaam, merkidentiteit en activatie ontwikkelen voor een nieuw, online platform voor studentenhuisvesting. Een platform, ontwikkeld door woningcorporaties, dat studenten helpt om een eenvoudig en veilig een kamer te vinden in een overspannen woningmarkt.
Wat hebben wij gedaan?
-
Strategie
Postitionering, merknaam, pay-off, merkverhaal, tone-of-voice -
Design
Identiteit, fotografie, beeldtaal, brand manual -
Activatie
Social media toolkit, online campagne -
Erkenning
Nominatie Digital Awards 2018
Room to become a better you
Als student maak je een grote ontwikkeling door. Daarom bedacht Today de zin ‘Room to become a better you’, als uitgangspunt voor de merkidentiteit en verdere communicatie. Room staat hierin uiteraard voor kamer, maar ook voor ruimte. Ruimte om jezelf te ontwikkelen als persoon.





A room to…
Een kamer is voor studenten meer dan een tijdelijke woonruimte. Het is de plek waar je vrienden maakt. En waar je leert. Today organiseerde fotoshoots in Leiden en Amsterdam om die gedachte kracht bij te zetten met beeld.



Toegankelijk online platform
Een online platform voor een jonge doelgroep moet zowel op mobiel als op desktop toegankelijk zijn. Zo voorziet Room altijd en overal in een primaire praktische behoefte: leefruimte.



Social media lanceringscampagne
Om ROOM onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, zijn we een lanceringscampagne gestart via social media. Ook hebben we aanvullende activeringscampagnes opgezet aan het begin van het studiejaar om studenten kennis te laten maken met ROOM.


