Strategie, identiteit en campagne

Nieuw platform voor studentenhuisvesting

De opdracht

Een strategie, merknaam, merkidentiteit en activatie ontwikkelen voor een nieuw, online platform voor studentenhuisvesting. Een platform, ontwikkeld door woningcorporaties, dat studenten helpt om een eenvoudig en veilig een kamer te vinden in een overspannen woningmarkt.

Wat hebben wij gedaan?
  • Strategie
    Postitionering, merknaam, pay-off, merkverhaal, tone-of-voice
  • Design
    Identiteit, fotografie, beeldtaal, brand manual
  • Activatie
    Social media toolkit, online campagne
  • Erkenning
    Nominatie Digital Awards 2018

 

Room to become a better you

Als student maak je een grote ontwikkeling door. Daarom bedacht Today de zin ‘Room to become a better you’, als uitgangspunt voor de merkidentiteit en verdere communicatie. Room staat hierin uiteraard voor kamer, maar ook voor ruimte. Ruimte om jezelf te ontwikkelen als persoon.

Room logo - Today

A room to…

Een kamer is voor studenten meer dan een tijdelijke woonruimte. Het is de plek waar je vrienden maakt. En waar je leert. Today organiseerde fotoshoots in Leiden en Amsterdam om die gedachte kracht bij te zetten met beeld.

Room fotografie student - Today
Room mobile - Today

Toegankelijk online platform

Een online platform voor een jonge doelgroep moet zowel op mobiel als op desktop toegankelijk zijn. Zo voorziet Room altijd en overal in een primaire praktische behoefte: leefruimte.

Room mobile - Today
Room mobile - Today
Room mobile - Today

Social media lanceringscampagne

Om ROOM onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, zijn we een lanceringscampagne gestart via social media. Ook hebben we aanvullende activeringscampagnes opgezet aan het begin van het studiejaar om studenten kennis te laten maken met ROOM.

Room instagram - Today
Room instagram - Today
Room instagram - Today
Frans-Pieter de Jong | Strategisch adviseur Room

Today heeft ons geholpen om een merk op de kaart te zetten dat echt opvalt: eigentijds en uniek in vorm, beeld en taal.

0 unieke kijkers en bereik lanceringscampagne
0 clicks naar de website tijdens activeringscampagne