

De opdracht
Een pakkend campagnebeeld ontwikkelen voor de internationale tentoonstelling Robots love music in het allerleukste museum van Utrecht: museum Speelklok. Van Speelklok tot Pierlement. In dit campagnebeeld moesten robots, liefde en muziek samenkomen.
Wat hebben wij gedaan?
-
Design
Identiteit, logo, campagne vormgeving, fotografie -
Activatie
Campagne & productie, online bannering, social media, guerilla acties

Herkenbaar campagnebeeld
Museum Speelklok bezit een grote collectie automatisch spelende muziekinstrumenten. De internationale tentoonstelling Robots love music die te zien was in dit museum, draait om de menselijke, muzikale kant van robots. Kunnen ze ontroeren met muziek? Op basis van die vraag, maakten we een herkenbaar campagnebeeld waarin muziek, menselijkheid en techniek samenkomen. De focus ligt op het muziekinstrument en op het orgelboek, dat door een gleuf het robotmasker ingaat. De historische collectie van het museum inspireerde ons hierbij.


Utrecht vol robots
De key-visual die we ontwikkelden voor de campagne, is zeer breed ingezet. Het museum gebruikte het beeld online op de eigen website en uitingen op social media. Offline was de campagne te zien in heel Utrecht en omgeving. Ook als actiemarketing werden diverse onderdelen ingezet. Zo hebben we het logo uit de campagne verwerkt tot opvouwbare maskers, die in de etalages van alle winkels in de buurt van het museum te zien waren.




Beeldbepalend voor de opening en tentoonstelling
Het campagnebeeld en logo werden ook veelvuldig ingezet in de routing en het ontwerp van de fysieke tentoonstelling. De ingang van de tentoonstelling was een 15 meter hoge versie van het robotmasker.
Tijdens de opening waren er diverse lezingen, dansshows en activiteiten voor kinderen. Hieronder een compilatie van de opening.





