

De opdracht
De PARK NOW Group – in Nederland beter bekend van de parkeerapps Parkmobile en Park-line, is marktleider op het gebied van slimme parkeeroplossingen voor straat- en garageparkeren. Today helpt dit innovatieve bedrijf met de scale-up, uitrol en uitbouwen van de nieuwe merkidentiteit en begeleiding van het design in 7 landen.
Wat hebben wij gedaan?
-
Design
Illustraties, beeldtaal, brand manual, animatie -
Activatie
Online & offline campagne middelen

Consistente merkbeleving
Door duidelijke richtlijnen in de brand manual, is de huisstijl van PARK NOW consistent voor alle landen, merken en de diverse doelgroepen, zoals B2C, B2B en B2G. De parking language versterkt op een krachtige manier de merkbeleving en is geïnspireerd op bestaande parking signage en wayfinding. Alle uitingen zijn herkenbaar vanwege het eigen lettertype, het kleurgebruik, de lifestyle fotografie en de parking language.



Digitale parkeerservices
De klantbelofte van PARK NOW is het creëren van een vloeiende parkeerervaring: van vooraf zoeken naar je parkeerplek tot aan achteraf betalen voor parkeren. Dit doen zij door het ontwikkelen van digitale parkeerservices die parkeren simpel, snel en makkelijk maken. De organisatie is actief in ruim 700 Europese steden en heeft meer dan 18 miljoen gebruikers.


#appiness
Op weg naar de bestemming kan parkeren een obstakel zijn, een frustratie. In de nieuwe campagne laten we zien dat parkeren makkelijker en sneller kan door het gebruik van een parkeerapp. De #appiness campagne is onder andere te zien via digital out-of-home, social advertising en display advertenties. De campagne wordt gefaseerd uitgerold in Europese steden waaronder Amsterdam, Berlijn, Genève, Londen en Parijs.

Illustratiestijl
We ontwikkelden een eigen illustratiestijl die de verschillende thema’s van parkeerbehoefte, situaties of functionaliteiten laat zien.




On boarding
Als blijk van waardering voor de samenwerking tussen PARK NOW en alle stakeholders, ontwikkelde Today een een welkomstkit. Deze kit bevat onder andere een brochure en handige gadgets.

“Today helpt ons dagelijks om de visuele richtlijnen rondom onze merkwaarden te vertalen. De consistente aanpak zorgt voor merkherkenning waar we enorm blij mee zijn.”
