Merkidentiteit & packaging design

De volumeknop voor je oren

KNOPS product verpakking - Today

De opdracht

Een bijzondere start-up helpen met de merkidentiteit, huisstijl, packaging design, website en animaties voor KNOPS oordoppen: een revolutionair en hoogwaardig volumemechanisme voor je oren.

Wat hebben wij gedaan?
  • Design
    Identiteit, webdesign, packaging
  • Activatie
    Online banner campagne
  • Erkenning
    Zilveren NL Packaging Award 2019, Bronzen European Design Award 2019

Strak en functioneel logo

De oordoppen van Knops werken als een (design) volumeknop: door eraan te draaien, bepaalt de drager zelf in welke mate hij of zij het omgevingsgeluid dempt. Ideaal voor op festivals of in kantoortuinen. Er zijn vier standen, variërend van complete stilte tot geen demping. In het strakke, minimalistische logo hebben we deze functionaliteit laten terugkomen: delen van de letters zijn weggelaten.

Knops logo - Today
KNOPS product 3D - Today
KNOPS product tekening - Today

Decibelmeter als kleurenpalet

Het kleurenpalet dat we hebben gebruikt, is afgeleid van een decibelmeter. Blauw staat voor weinig tot geen geluid en rood is normaal tot veel geluid.

Knops animatie - Today

Functionaliteit in beeld

De beeldtaal van Knops sluit aan bij de functionaliteit. Om dit kracht bij te zetten, hebben we dit doorvertaald naar duidelijke animaties en lifestyle fotografie. Wat Knops zo interessant maakt, is het design: het ziet eruit als een toffe gadget voor je oren én ze zijn volledig akoestisch, dus je hoeft ze niet op te laden.

Knops poster banner - Today
Knops campagnebeeld - Today
Knops campagnebeeld - Today

Unboxing experience

De verpakking van Knops moest net zo speciaal worden als het product. Strak vormgegeven, met details die de functionaliteiten van het product op een slimme manier benadrukken. Daarom kozen we als ‘unboxing experience’ bijvoorbeeld voor een sleeve aan de zijkant, die over de verpakking schuift en zo verschillende volumestanden weergeeft.

Knops verpakking - Today

Opvallende crowdfunding

Als start-up behaalde Knops groot succes op Kickstarter: het beoogde doel van 30.000 euro werd al binnen 24 uur bereikt. Knops ging viraal en wereldwijd werd voor ruim 800.000 euro aan voorbestellingen geplaatst. De beeldtaal, merkidentiteit en website die wij ontwikkelden hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan dat (online) succes en de media-aandacht die er was.

Erkenning

Beloond met een bronze European Design Award 2019 en een zilveren NL Packaging Award 2019