Merkidentiteit, design en activatie

Biologische olijfolie uit de bergen van Kreta

Gkazas familie - Today

De opdracht

De Nederlands-Griekse familie Gkazas vroeg Today om een nieuwe merkidentiteit en herkenbare communicatiemiddelen te ontwikkelen voor de olijfolie die zij produceren op eigen land in de bergen van Kreta. Zo willen zij op een professionele manier tegemoet kunnen komen aan het groeiend aantal aanvragen.

Wat hebben wij gedaan?
  • Strategie
    Merkstrategie, pay-off, tone-of-voice
  • Design
    Merkidentiteit, design, fotografie, packaging design
  • Activatie
    Social media toolkit, online activatie
Gkazas auto- Today
Gkazas Logo - Today

Krachtig symbool voor familiemerk

GKAZAS is een mooi familiemerk, waar een ziel in zit. Samen met de familie Gkazas reisden we af naar Griekenland om de jaarlijkse olijfoogst te filmen. Onvergetelijk. In het logo hebben we op simpele, iconische wijze Griekenland en olijfolie samengebracht. Het staat krachtig symbool voor de familie en vormt een herkenbare merkbeleving op alle flessen en communicatiemiddelen (print en online).

Waardevol packaging design

De branding en het packaging design heeft voor een duidelijk meerwaarde en potentie gezorgd. Voor de NL Packaging Awards 2017 heeft Gkazas daarom ook 2 Runner Up Awards gewonnen in de categorie Food Houdbaar en Design Accountability. Ook bij de ADCN awards 2017 een mooie nominatie in de categorie Packaging Design.

Gkazas product sfeer fotografie - Today
Gkazas product sfeer fotografie - Today
Gkazas producten - Today

Ondersteund door Plato

Griekse wijsheden ondersteunen de merkidentiteit van Gkazas, met wat extra verdieping en beleving. Zo hebben we Plato en Socrates opgevoerd op de verpakking met wijsheden als: “Goede olijfolie is het halve werk” en “Goede olie brengt goede mensen samen”.

 

Griekse goden illustraties - Today

Online zichtbaar

Today ontwikkelde ook een nieuwe website voor Gkazas, in lijn met de merkidentiteit. Mede dankzij de nieuwe merkidentiteit heeft Gkazas een enorme omzetgroei doorgemaakt, van 366% in 2 jaar tijd. En waar Gkazas in 2014 begon met 20 verkooppunten, zijn dat er nu ruim 350.

GKAZAS tablet - Today

Greek giftbox voor bloggers

Samen met de familie maakten we de ‘Gkazas Gift Box’ om foodbloggers uit te nodigen voor een masterclass in de Loft van de A’dam toren in Amsterdam. De chef-koks Freek van Noortwijk, Naresh Ramdjasen David Baxter hebben laten zien hoe je op een spannende manier met Gkazas olijfolie kan koken.

Gkazas kist typografie - Today
Gkazas Promotiekist - Today
Gkazas kok Freek van Noortwijk - Today
Erkenning

Beloond met 2 maal zilver voor NL Packaging Awards 2017 categorie Food Houdbaar en Design Accountability. Nominatie ADCN awards 2017 categorie packaging.