Strategie & merkidentiteit

Rebranding van een marktleider in software

CCS banner - Today

De opdracht

Vanuit een heldere positionering en duidelijk merkverhaal een krachtige, onderscheidende visuele merkidentiteit ontwikkelen voor CCS: een gevestigde, Nederlandse softwareontwikkelaar die al ruim 30 jaar vooraanstaande verzekeraars en intermediairs ondersteunt.

Wat hebben wij gedaan?
  • Strategie
    Positionering, klantonderzoek, merkverhaal, tone of voice
  • Design
    Identiteit, beeldtaal, webdesign, animaties, brand manual

Open en dynamische merkidentiteit

Today hielp CCS met strategie, positionering en merkidentiteit. Hierin moest het dynamische, maar stabiele karakter van CCS terugkomen. CCS maakt innovatieve software voor de verzekeringsbranche. Een branche waarin vertrouwen de stabiele kern is, terwijl de wereld eromheen verandert. Dat vereist een open en dynamische merkidentiteit voor CCS: zowel stabiel als wendbaar.

CCS logo - Today
CCS beeld - Today

Key-visuals

We ontwikkelden een serie key-visuals die makkelijk inzetbaar is voor tal van uitingen. De key visuals vertolken de betrouwbare en stabiele positie die CCS inneemt, in een markt waarin innovatie en digitalisering volop in beweging zijn.

CCS iconen - Today
CCS grafisch - Today
CCS poster - Today
CCS poster - Today
CCS poster - Today

Toekomstbestendige website

Today ontwikkelde voor CCS ook een nieuwe website, waarin strategie, techniek, content en design samensmelten en waarin de eindgebruiker centraal staat. De website is toekomstbestendig, voor alle huidige en nog te ontwikkelen producten en diensten van CCS.

CCS tablet - Today
Max Speur | CEO van CCS

"De verzekeringsmarkt is sneller in beweging dan ooit. Today kreeg van ons de uitdagende taak om het dynamische, maar stabiele karakter van CCS vast te leggen in nieuw logo en een huisstijl die past bij een innovatieve marktleider"