Merkidentiteit en visual design

Speciaalbier gebrouwen door zwagers

Brothers-in-Law brewers - Today

De opdracht

Om hun eigen biermerk te realiseren, riepen de zwagers Tim, Tim en Felix de hulp van Today in voor een krachtig merkverhaal en heldere positionering en bijpassend design, packaging, merkidentiteit en website.

Wat hebben wij gedaan?
  • Strategie
    Merkverhaal, positionering, onderzoek
  • Design
    Identiteit, packaging, website

No-nonsense merk

De kracht van Brothers in Law ligt in de nuchtere, no-nonsende houding van de drie zwagers. Geen verkooppraatjes, gewoon goede ingrediënten en een prachtig speciaalbier. In de merkidentiteit is daarom een belangrijke rol weggelegd voor de drie heren: zowel in de naam van het biermerk als in het beeldmerk.

Brothers-in-Law - Today

Herkenbaar en eenvoudig

Bier brouwen is een ambacht, omgeven door traditionele connotaties. Om dit in een strategische richting te vangen, zijn we uitgegaan van “tradition meets revolution”. Deze instelling is over het gehele merk doorgevoerd. Herkenbaar in de biercategorie, maar met een vernieuwende, eigen draai. Door het opvallende kleurgebruik is het merk disruptief en valt het meteen op!

Hop - Today
Brothers-in-Law beers - Today

The laws

Zoals iedere familie (ook die van de zwager) zijn eigen tradities heeft, bedachten we voor elk bier een eigen ‘law’: passend bij de specifieke kenmerken van het speciaalbier. Voor elk moment een speciaalbier, en voor elk speciaalbier een ‘law’.

Brothers in Laws - Today
Brothers in Law - Law 5 - Today
Brothers in Law - Law 4 - Today
Brothers in Law - Law 3 - Today

Giftbox en verpakking

We ontwikkelden een speciale giftbox met 4 verschillende smaken speciaalbier. In deze box vind je een spraakmakend vragenspel wat je met vrienden kunt spelen. Verkrijgbaar bij diverse slijterijen. Voor de logistiek kwam er een stoere Brothers In Law omdoos.

Brothers-in-Law box - Today
Beergame - Brothers in Law
Box full of Brothers in Law - Today

Online

Op de website vind je meer informatie over de oprichters, de verkooppunten en de nieuwe speciaal gebrouwen smaken.

Brothers-in-Law landingspage - Today
Tim Teitink | Founder Brothers in Law

"Niet verwacht dat uit 3 totaal verschillende meningen 1 sterk merk zou komen. Het heeft ons zonder twijfel commercieel succes opgeleverd en mede gebracht waar we nu zijn!"